Gönderen Konu: Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı?  (Okunma sayısı 1523 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Çakır

  • Hayalperest
  • Co-Admin
  • GemlikForum Daimi Üye
  • *
  • İleti: 2.415
  • ÜYENİN İTİBARI 213
  • Cinsiyet: Bayan
Hamilelikte Beslenme Nasıl Olmalı?
« : 07 Mayıs 2009, 11:01:49 »

HAMİLELİKTE BESLENME NASIL OLMALI?

 

Hamilelik te düzenli ve dengeli beslenme anne ile bebeğin sağlığı açısından büyük önem taşır. Anne adayının hamileliği süresince fast food, dondurulm uş hazır yiyecekle r, gazlı içecekler ve hazır eriştelerin tüketiminden kaçınması gerekir.



Hamilelik te Neler Yenilebil ir?


Soya sütü: Tercihe göre çikolatalı, sade ya da vanilyalı olabilir. Bir kutu küçük soya sütünü her zaman çantanızda bulunduru n. Böylelikle hamilelik sırasında ihtiyacınız olan günlük kalsiyum ve D vitamini ihtiyacınızı kolaylıkla karşılayabilirsiniz.

Bir avuç kuru üzüm: Atıştırma ihtiyacınızı da giderecek kuru üzüm, günlük almanız gereken demirin dörtte birini ve protein miktarının da bir kısmını karşılar.

Yoğurt: Kaçınılmaz, hafif, doyurucu. ..Günlük kalsiyum ihtiyacınızın %25'ini karşılayan bu lezzetli süt ürünü; protein, çeşitli vitamin ve mineralle r açısından da besleyici dir.

Hazırlanması kolay tahıl gevrekler i: Hazırları da bulunan müslileri yulaf ezmesi, kuru meyveler ve badem kullanara k kendiniz de hazırlayabilirsiniz.

İyice yıkanmış salata: Dışarıda olduğunuz zamanlard a kafe ve restoranl arın birbirind en lezzetli salatalarıyla kendinizi ve büyümekte olan bebeğinizi şımartın.

Havuç dilimleri: İnce ince doğrayacağınız havuçları, limonlu sos eşliğinde veya yoğurtla günün her vaktinde yiyebilir siniz. Karnıbahar, brokoli ve ıspanak gibi sebzeleri akşam yemeğine saklayın.

Az yağlı dil peyniri: Yağ oranı düşük, aynı zamanda lezzetli ve besleyici ...

Portakal suyu: Günlük C vitamini ihtiyacınızın yarısını bol bol portakal suyu içerek karşılamış olursunuz . Aynı zamanda kalsiyum ihtiyacınızın da %15'i portakal suyuyla karşılanmaktadır.

Mısır gevrekler i: Ama bunların şeker kaplı olanlarından kaçının, doğal olanlarını tercih edin. İçinizin ezildiğini hissettiğiniz anlar için, bir dakika içinde hazırlayıp tadını çıkarabilirsiniz.

Az yağlı peynir çeşitleri: Günlük protein ve kalsiyum ihtiyacınızı karşıladığınızdan emin olun.

Kaçınılması Gereken Yiyecekle r:

Marketler de satılan hazır erişteler: Yağ ve tuz oranları yüksek olduğu için kaçının.

Gazlı İçecekler: Midenizi kalorisiz sıvılarla doldurduğunuzda, besleyici içeceklere yer kalmayaca ktır. Bunun yerine az yağlı süt ve meyve suyu içmeyi tercih edin.

Hazır yiyecekle r: Bu yiyecekle rin fast food'dan daha iyi olduğu kesin ama içerdikleri koruyucu maddeler yüzünden kaçınılması gerekenle r arasında.

Dondurulm uş hazır yiyecekle r: Bunlarda yağ ve tuz oranı çok yüksektir. Bunun yerine fırına atacağınız bir patatesi, eritilmiş peynir eşliğinde yiyebilir siniz.

Göbek salata: Canınız salata çektiğinde daha besleyici olan marulu tercih edin.

Güneşi DOĞDUĞU GİBİ, Sαbαhı GELDİĞİ GİBİ, Sevdiğin insαnı OLDUĞU GİBİ' kαbul et..!!..

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 
Kısayollar
Gemlik Haberleri
Gemlik Haberleri
Gemlik Resimleri
Gemlik Ulaşım
Gemlik E-Randevu Gemlik Aile Hekim
Gemlik Video
Gemlik Şiirleri
Gemlik Tel Rehberi